onsdag 29 juni 2011

Och det enda jag vill ha i avskedspresent är att få rusa i din famn


Lena

Pia 
Kristina
Barbro
                        
                   Lill
Monika
Maria

Margareta
Helen

Suzanne
Marie
Mamma

Förebilder. Kvinnliga sådana, de har jag många. Det är kvinnor som inspirerar mig, som jag ser upp till och som fått mig att bli den jag är. Som sporrar mig att fortsätta göra det jag älskar och tror på. Alla dessa kända, vackra, lyckade kvinnor - och så mamma. Så klart. Ingen är som mamma. Hon varit med om så mycket, så många saker som jag av hela mitt hjärta önskar att jag själv får slippa. Hon den starkaste kvinna jag vet och de rynkor hon har i ansiktet är de vackraste. För i hennes ögon, i hennes ansikte finns allt som är jag. Sorg och glädje, hopp och förtvivlan om vartannat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar