söndag 11 september 2011

Ett inre lugn

Andra veckan på Calle och jag är fortfarande lika salig. Människorna, lärarna, atmosfären! Det känns som att det hänt mer i mitt liv, både praktiskt men framförallt själsligt, den här veckan än på flera år. Jag har hittat vänner för livet, fått ett extrajobb, sjungit livekaraoke, och haft en underbar helg med en nyfunnen vän, skolkamrat och granne. 

Och jag mår så bra! Jag bottnar i mig själv på ett helt annat sätt än tidigare! Ett inre lugn, det är det bästa sättet jag kan beskriva det på. Ett lugn som genomsyrar allt jag gör och känner! Livet löper definitivt inte problemfritt, oro och ångest dyker fortfarande upp titt som tätt, men det är som att jag, genom min grundmurade trygghet och övertygelse om att det jag gör nu är rätt, kan se på oron på ett mer objektivt sätt. Inte hetsa upp mig i onödan utan gå igenom den med huvudet ovan för ytan. Åh, så härligt livet kan vara ibland! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar