torsdag 14 juni 2012

Sommar Sommar Sommar!


Idag avslöjades årets Sommarvärdar i P1! Jag hade helt glömt av det, har inte lyssnat så mycket de senaste åren faktiskt, men jag tror att det blir ändring i år. Det ser ut att bli en intressant sommar, lyssnarmässigt. Jag ser framförallt fram emot Klara Zimmergren, Jan Lööf, Märta Tikkanen, Shima Niavarani och självklart Marie Göranzon och Henrik Dorsin - de två bästa sparas till sist! Vilka kommer ni lyssna på i sommar? 



Nu för tiden är det ju så fiffigt att man kan ladda ner gamla Sommarprogram som podcast till sin ipod och lyssna om och om igen. Det är så jag har hittat några av mina favoriter. Jag kan varmt rekommendera Pia Johanssons, Mia&Klaras, Mark Levengoods, Marie-Lousie Ekmans, Fredrik Lindströms och Helen Sjöholms program. Några av dem har dessutom pratat mer än en gång var. 



Tre andra favoriter är Michael Nyqvists, Johan Rabeus och David Batras program. Men det roligaste av allt är när man får nya bekantskaper och hittar någon man aldrig tidigare hört talas om. Så var det för mig med Raymond Ahlgren och Fredrik Härén - två fantastiska sommarprat som verkligen hjälpte mig då jag behövde det som mest. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar