fredag 27 juli 2012

I min lilla, lilla värld av blommor


Idag åker jag till Norrland på vinst och förlust. Jag vet inte vart jag kommer hamna eller vad som kommer hända, men jag hoppas på många bad, loppisar och den vackraste naturen. Medan jag är borta vill jag bjuda på ett filmtips - Rännstensungar från 1974 med Cornelis, Anita Lindblom och Monika Zetterlund. Som barn hade jag den här inspelad på video och jag såg den många, många gånger. Det var i den här filmen jag blev kär i Cornelis och förälskad i Anita Lindblom. Kanske är det härifrån min romantisering av skitiga bakgårdar  i oförstörda kvarter kommer. Kanske inte en sund romantisering, men ändå förståelig när man ser den här filmen, filmad i ren 30-talsfilmsanda!


Hittade dessutom sången I min lilla, lilla värld av blommor från originalversionen av Rännstensungar från 1944. Helt underbart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar