onsdag 5 oktober 2011

Jonas Gardell i mitt hjärta





Jag hade väntat sedan klockan fyra, vi satt på första bänk. En och en halv timme innan det började var det smockfullt men det fortsatte välla in folk ända fram tills det började. De fick vända och gå hem igen för det var omöjligt att få plats.
Han är så bra! Så sann. Och när han slog ut med armarna med blicken långt ut i publikhavet insåg jag att han är en profet. Vår tids profet. Han säger precis som det är. Han öppnar ögonen på folk som envetet vill fortsätta blunda. Han är nästan som en gud. 

1 kommentar:

  1. Hej. Jag är lite fånig och sitter och längtar efter nya inlägg från dig. Som gör mig glad och hoppfull eller kanske bara får mig att tänka "åh!" eller "ja!". Hur lever livet? Är Stockholm lika höstvackert som Uppsala? Kram

    SvaraRadera