fredag 15 juli 2011

Diplomprüfung fertig!

Jag tog en snabb bild på mig själv i aftonklänningen,
en kort stund innan det var dags att gå in på scenen

Idag gjorde jag det. Mitt Diplomprüfung. Kl. 12.00 i kammarmusiksalen på Hochschule für Musik und Tanz Köln spelade jag upp mitt 45 min långa program för jury, familj och vänner. Efteråt spelandet, som gick bra, fick jag mitt betyg och sedan blev det kramkalas i foajén med alla mina fina vänner.

Innan jag gick in på scenen insåg jag att jag verkligen har förberett mig och gjort mitt allra bästa inför det här provet. Nu var det bara att gå ut och ha kul! Och det hade jag. Visst, jag var lite nervös och blev ganska trött i läpparna ungefär halvvägs in i konserten, men det gjorde inget. Jag njöt av varje sekund! Det bästa var nästan att några av mina allra bästa vänner var med och spelade och delade den här stunden med mig. Är superglad och jättenöjd med allt! 

Kommer lägga upp fler bilder från dagen senare. Här ovan får ni en sneakpeak på klänningen jag sytt upp för dagens konsert. En vacker kreation i bordeaux-rött med släp som får mig att känna mig som en prinsessa! Hela dagen har hittills varit helt fantastiskt och förhoppningsvis fortsätter det så. Snart är det dags att bege sig till restaurangen och efter det är det dags att fira med mina vänner. Bis bald! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar